بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چوب بیلیارد

چوب بیلیارد

یک بازیکن حرفه ای بیلیارد باید چوب مخصوص داشته باشد و خود او آن را انتخاب کند به دلیل آنکه شرایط فیزیکی افراد با یکدیگر متفاوت می باشد.

بعضی افراد دستان بلندی دارند که نیازمند چوب های بلندتری هستند.

همچنین چوب های مختلف در ضربه زدن تاثیر مستقیم دارند به عنوان مثال چوب هایی که سنگین تر هستند با قدرت بیشتری ضربه میزنند و چوب های سبک تر ضربه های ملایم تری را اعمال می کنند.

ویژگی های چوب بیلیارد

 

  • طول استاندارد یک چوب بیلیارد یک متر و 47 سانتیمتر است.
  • چوب بیلیارد شامل نوک ، بدنه و دسته است.
  • نوک: قسمتی که مقداری سفید و با طولی تقریبا برابر 1.27 سانتیمتر است و یک قسمت کائوچویی در نوک می باشد
  • بدنه : قسمت صاف و صیقلی ، کم پهنا و در میانه بلند است.
  • دسته : پهناورترین قسمت که به صورت مخروطی به طرف میانه و نوک پیش می رود.
  • وزن : معمولی ترین وزن برای چوب بیلیارد 510 تا 595 گرم می باشد.

نکاتی در مورد خرید چوب بیلیارد:

 

  1. چوب ساده یا تزئین شده : چوب های بیلیاردی که ساخته می شوند دو دسته هستند دسته اول بعد از ساخت تزئین می شوند و دسته دوم به صورت ساده به بازار عرضه می گردند.
  2. نوک چوب سخت باشد یا نرم: این نکته در ضربات تاثیر می گذارد معمولا چوب هایی که دارای نوک سخت تر هستند در ضربات بهتر عمل می کنند اما چوب هایی که نوک نرم دارند کمتر مورد توجه حرفه ای ها قرار میگیرند همچنین اندازه نوک چوب بیلیارد نیز مهم است و معمولا اندازه ای بین 11 تا 14 میلی متر دارند.
  3. چوب های سنگین ، متوسط یا سبک : وزن چوب بیلیارد برای یک فرد تازه کار 566 تا 595 گرم می باشد . استفاده از چوب های سبک تر 19 اونسی نیازمند مهارت و دقت بیشتری است و در کنترل توپ بهتر عمل میکنند.اما بیشتر بازیکنان حرفه ای و با تجربه ی بیلیارد از چوب های 18 اونسی استفاده میکنند.
  4. جنس دسته ی چوب بیلیارد : بیشتر چوب های بیلیارد دارای دسته ی پلاستیکی هستند زیرا پلاستیک حس بهتری را نسبت به چوب به بازیکن القا می کند همچنین دسته برخی چوب ها از روکش چرم نیز ساخته می شود . با این حال نمی توان گفت کدام یک از چوب ها بهتر هستند زیرا بازیکن چوب مورد نیاز و علاقه خود را انتخاب می کند.
  5. نوک چوب بیلیارد : قسمتی است که با توپ برخورد می کند.این قسمت توپ را به جلو رانده و به سوی سبد هدایت می کند و از این جهت دارای اهمیت می باشد. حال اگر نوک چوب زیاد باریک باشدهدایت چوب را مشکل می سازد و کنترل آن را سخت تر میکند. بازیکنان تازه وارد باید چوب هایی را انتخاب کنند که نوک پهن تری داشته باشند.

چوب بیلیارد

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده