مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی که قبل از به هم زدن نامزدیتان باید دقت کنید.

دفتر عقد و ازدواج در هفت تیر – محضر ازدواج در هفت تیر

در این تاپیک میخواهیم در مورد قبل از به هم زدن نامزدیتان توضیحاتی برای شما آماده کرده ایم. که با کمک این توضیحات می توانید همسر آینده خود را هوشمندانه تر انتخاب کنید. شما می توانیدبا دنبال کردن ما تا انتهای این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید در ادامه با ما همراه باشید.

دفتر عقد و ازدواج در هفت تیر – محضر ازدواج در هفت تیر

دفتر عقد و ازدواج در هفت تیر - محضر ازدواج در هفت تیر

دفتر عقد و ازدواج در هفت تیر – محضر ازدواج در هفت تیر

احساس می کنید به پـایان خط رسیده‌اید؛ دیگر تمایلی ندارید ادامه دهید چون پایه آینده ای برای این رابطـه نمی بینید. ولی انـدکی دست نگه دارید! نمی‌خواهیم شما را از تصمیمتان منصرف نمایم تنها می‌خواهیم انـدکی با نکاتی را که احتمالا در ذهنتان مرور نکرده‌اید، مرور کنیم.

روی کاغذ بیاورید

کوشش نمایید افکار و ‌نظـرهایی که دارید، بنویسید و آنان را با نامزدتان در میـان بزارید. همـه نارضایتی ها، خواسته ها و ناراحتی هایتان را تایپ کنید.در بیشـتر مسائـل صحبت هایی وجود دارد که نمی‌توانید آنان را به زبان بیاورید ولی چنان چه فضایی آرام برای خودتان ایجاد نمایید و به خودتان وقـت بدهید، می‌توانید آن حرف‌ها را روی کاغذ و در وهله پـس به زبان بیاورید. این کار حتی می‌تواند موجـب گـردد همسـرتان برای نخستین بار هم که شده به صحبت های شما گوش دهد چرا که نوشتن به نوعی بیرون شدن از محدوده فردی می باشد و شما رازهای این محدوده فردی را با طرف مقابلتان در میـان می‌گذارید. در خلوت و تنهایی و فکر کردن خواهید توانست علـت واقعی عصبانیت‌ها و بعضـی رفتارهایتان را پیدا کنید.

هزینه‌هایش را در نظر بگیرید

با خودتان فکر کنید هزینه‌های زوج‌ درمانی و مشاوره را پرداختن و به حل مساله فکر کردن مناسـب تر می باشد یا مهر طلاق را در شناسنامه کوبیدن و پله‌های محکمه ‌ها را بالا و زیـر رفتن کدام یک برایتان کم هزینه تر در می آید؟ احتمالا تاکنـون این راه را که انتهایش بن‌بست نمی باشد، امتحان نکرده باشید. اما یک نکته را هم می بایست در نظـر بگیرید. وقـتتان را تلف نکنید. عمر و جوانی شما چیزی می باشد که نبایستی با دست دست کردن یا بی گدار به آب زدن حرامش نمایید . با مشـورت گرفتن از مشاورهای مجرب و دلسوز و قاطعیت تصمیم بگیرید.

تا وقتی که نتوانید صادقانه و بی‌طرفانه به این شرایط نگاه نمایید ، نمی‌توانید موقعیت نادرست را ترک و به موقعیت درست دست پیدا نمایید ، نمی‌توانید همراه جـالـب تری برای زندگـیتان پیدا نمایید و حتی نمی‌توانید یک رابطـه پر قدرت و ماندگار با اطرافیانتان داشته باشید و حتی در تزویج های بعدی هم مبتـلا مساله خواهید شد. زیـادتر ازدواج‌ها مشکی و سفید نیستند و معـمولاً خاکستری‌اند و این یعنی می‌توانید آن را به سمت مشکی و سفید ببرید در حالی که بیشتر اشخـاص وقتی تصادفی بینشان می‌افتد، به جای درست کردن اوضاع، به سمت تخریب تکمیل پیش می‌روند.

مشورت نمایید

قبل از مشـورت با اطرافیان، تصمیمی نگیرید. بسیار از اطرافیان شما می باشند که در زمان نامزدی مشکلاتی شبیه شما داشته اند ولی بعدها این مساله را حل نمـوده اند. از آنان سئوال کنـید چطور با مشکلاتشان کنار آمده اند و چطور توانسته اند رابطـه و نامزدیشان را مدیریت نمایند. مشـورت با بزرگترها خواهـد توانست راهگشا باشد ولی دقت نمایید که تصمیم گیرنده نهایی شما می باشید . با اقتدار ولی نه لجبازی تصمیم بگیرید. چنان چه به حد ضـروری مطمئن می باشید ، راه های بالا را رفته اید و تاکنـون فکر می نمایید تزویج شما با این فـرد سرانجامی نخواهد داشت، با احترام به والدیـنتان بگویید تصمیم تان قطعی می باشد و تمایل داریـد آینده خوبی برای خود بسازید.

عواقبش را در نظر بگیرید

آگاه باشید تصمیمی که گرفته اید تبعاتی دارد. بسیاراز نامزدی شما با خبر می باشند و این خواهـد توانست موجـب شود تا مدت ها حرف جدایی شما میـان دیگران زده شود. با این مساله کنار بیایید و کوشش نمایید به چیزی جز آینده درخشانتان و ساختن زندگـی مناسـب تر و پیشرفت دادن خودتان فکر ننمایید . به جای متمرکز کردن روی گذشته، به آینده نگاه نمایید و آگاه باشید این تصمیم را برای دارا بودن آینده مناسـب تر گرفته اید. بـعد با درگیر شدن در حرف و حکایت های دیگران زمان و انرژی خود را هدر ندهید.

اطلاعات بیشتر

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده